Broekhuis

Broekhuis Meppel zet een stapje extra voor de klant

Broekhuis Steenwijk en Broekhuis Meppel zijn sinds 1 juni samengegaan in de vestiging in Meppel. Die samenvoeging is goed verlopen. “Het team in de werkplaats heeft even moeten wennen aan de nieuw structuur die we hier in Meppel hebben. Maar het gaat heel goed”, laat vestigingsdirecteur Wiebe te Velde weten.

Naast de samenvoeging van de twee locaties is er ook in de werkplaats in Meppel het één en ander veranderd. “We hebben een aantal nieuwe bruggen geplaatst. Er is nu de mogelijkheid waarbij 7 monteurs allemaal aan een eigen brug kunnen werken. Vanuit die situatie kunnen we prima onderhoud plegen.” Maar de vernieuwingen op de locatie aan de Ceintuurbaan 100 in Meppel zijn nog niet klaar. “We zijn op het moment druk aan het overleggen met een architect om de receptie te vernieuwen. Die wordt gerestyled en verbouwd. Die komt helemaal in de sfeer van Ford. Dat gaat medio september gebeuren”, aldus Wiebe.

Haal en breng service

Broekhuis is ook druk met een haal- en brengservice. Klanten die hun auto komen brengen voor onderhoud worden weer naar huis gebracht of opgehaald door het autobedrijf. “Voor de klanten die in Steenwijk en omgeving wonen willen we goede service blijven verlenen. Ze krijgen een vervangende auto mee of we komen de klanten ophalen en brengen ze weer weg”, vertelt Wiebe. Daarnaast hebben ze bij Broekhuis ook twee elektrische fietsen aangeschaft. “Klanten kunnen nu ook een eindje toeren op de fiets met dit mooie weer als ze dat willen. Dat kan tijdens het wachten, maar ook wanneer ze de auto in de ochtend brengen. Dan kunnen ze met de fiets zo door naar het werk.”

Videobeeld

Broekhuis maakt het voor de klanten ook erg makkelijk om mee te kijken in de garage. De monteurs maken een video waarin ze duidelijk uitleggen wat er aan de auto moet gebeuren. Een transparante manier van werken. “Naar aanleiding van die video nemen wij contact op met de klant.  Zij kunnen dan aangeven of ze het eens zijn met de geplande reparaties”, vertelt Wiebe. “We leven in een maatschappij waarin beeld heel belangrijk is. Door het op deze manier uit te voeren komt het verhaal van de monteur rechtstreeks bij de klant. We kunnen vervolgens aangeven wat het gaat kosten en op die manier een passende oplossing zoeken. Soms komt het voor de klant financieel wat beter uit om bepaalde reparaties uit te stellen. Dat overleg verloopt op deze manier heel prettig.”

Mobiliteitsservice

Wie bij Broekhuis een Jaarbeurt laat uitvoeren krijgt ook een mobiliteitspas. Dat houdt in dat je 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar mobiliteitsservice hebt in het binnen- en buitenland. Wiebe: “We zijn aangesloten bij een internationale hulporganisatie, die kijkt dan ter plekke waar je staat en wie ze het snelst mogelijk kunnen inschakelen. Zo hadden we een klant die naar een wedstrijd van Ajax ging, maar een lekke band had toen hij naar huis wilde. Vervolgens heeft hij gebeld en werd er direct een vervangende auto geregeld. De volgende dag is de auto naar Meppel gebracht en kon de klant na vervanging van de band de auto weer bij ons ophalen. Op dat moment hoeft de klant alleen voor de band te betalen, de hele operatie eromheen wordt door Broekhuis bekostigd.” Een Jaarbeurt bij Broekhuis kost € 239,-. De auto wordt dan onder andere nagekeken, krijgt een APK-keuring en de olie wordt ververst. “En je bent het hele jaar voorzien van pechhulp. Bijzonderheden die uit de APK komen worden dan besproken via de videoservice. Kosten van reparaties die uit de keuring komen zijn wel voor de klant natuurlijk”, vertelt Wiebe.

Ford Dealer

Broekhuis Meppel is officieel Ford Dealer voor de regio. Naast specifiek Ford onderhoud zijn de technici ook gespecialiseerd in universeel onderhoud. “Hierdoor is iedere klant die graag onbezorgd mobiel is en blijft van harte welkom in onze vestiging. Ook vindt je bij ons een ruim aanbod aan occasions van andere merken. Als onderdeel van het Broekhuis netwerk kun je hier ook terecht voor alle andere diensten van Broekhuis; nieuwe auto’s, reparatie, schadeherstel, autoverhuur, financieringen, verzekeringen, (private)lease, bedrijfswagens, bedrijfswageninrichtingen en wagenparkbeheer.”

 

Contactgegevens

Martijn Kerkmans - Occasion specialist: 06-86847445

Merel Seinen - Verkoopadviseur: 06-86846625

Piet Maljaars - Verkoopadviseur: 06-86861935

 

Contact