De nieuwe Ford Puma rijden?
Bijna twee decennia na de lancering van de allereerste Ford Puma is hij weer terug. Helemaal anders dan zijn voorganger en typisch van deze tijd. De nieuwe Puma is een compacte cross-over met een grotere wielbasis en spoorbreedte wat het SUV-gevoel extra benadrukt. De Ford Puma staat op een verlengde versie van het Fiesta platform. De cross-over is 14 centimeter langer dan de Fiesta en komt uit op 4,19 meter in lengte. De bagageruimte meet 456 liter en heeft daarmee veel meer laadvolume dan de concurrenten. Deze ruimte is natuurlijk altijd handig mocht u op zaterdagochtend naar de bouwmarkt gaan of met het hele gezin op vakantie.
De Ford Puma kenmerkt zich door een lage en aflopende daklijn wat deze SUV een geheel eigen silhouet geeft. Andere opvallende details aan het interieur zijn de sportieve gevormde bumper, de tweedelige achterlichtunits en de opvallende wielkasten. Ook geven de koplampen, die aan de bovenzijde van het spatbord zijn geplaatst, het geheel een eigentijdse looks. De Ford Puma valt daarnaast op door zijn sportieve luchtinlaten. Deze luchtinlaten voeren de luchtstroom rond de voorwielen om turbulentie te reduceren en de aerodynamica te verbeteren.
Motoren in de Ford Puma
De Ford Puma wordt leverbaar met diverse verschillende motoren. U kunt kiezen voor een mild hybrid 1.0 EcoBoost motor van 125 of 155 pk. Ook kunt u ook kiezen uit diverse EcoBoost-benzinemotoren. De driecilinder benzinemotoren beschikken over cilinderuitschakeling. Met de cilinderuitschakeling gaat het blok verder op twee cilinders als de auto het volledige vermogen niet nodig heeft. Bijvoorbeeld als de auto uitrolt of wanneer er constante snelheden gereden worden.
Ecoboost Hybrid bezinemotor
Comfortabel, zuinig en ruim rijden? De Puma Ecoboost Hybrid in Titanium-uitvoering voldoet volledig aan deze eigenschappen. Met de EcoBoost Hybrid benzinemotoren beschikt de Puma over een elektrische krachtbron die de verbrandingsmotor ondersteunt. Zo kan de motor zichzelf uitschakelen tijdens het uitrollen of stationair draaien; het werk wordt zonder onderbreking overgenomen door een 48V-accu. Deze accu laadt automatisch op tijdens het rijden. Hiermee bespaart u brandstof zonder uw auto op te hoeven laden.
Zeventrapsautomaat
De Puma is nu ook leverbaar met een nieuwe zeventrapsautomaat met dubbele koppeling in combinatie met de 92 kW (125 pk) sterke 1.0 EcoBoost benzinemotor. Deze nieuwe aandrijflijn heeft een CO2-uitstoot van 137 g/km en een laag brandstofverbruik van 6,0 l/100 km volgens de WLTP-testnorm (NEDC: 110 g/km en 4,9 l/100 kilometer). De zeven versnellingen, het lichtgewicht ontwerp en de dubbele koppeling voor vloeiende schakelovergangen dragen allemaal bij aan een geoptimaliseerd brandstofverbruik en aan de rijdynamiek.
Innovatieve technologie
Met deze SUV beschikt u over allerlei innovatieve functies die het rijden nog comfortabeler maken. Zo heeft de Puma verschillende rijmodi en Ford Co-Pilot360 om soepeler te schakelen en te helpen bij het remmen. Maar ook beschikt deze cross-over over Adaptive Cruise Control, Pre-Collision Assist en Evasive Steering Assist die uw waarschuwen bij gevaar en zorgen voor meer veiligheid.
Ford Puma Connected
Vanaf oktober is de Ford Puma ook te bestellen als Connected uitvoering. De Connected uitvoering is standaard zeer rijk uitgerust, met o.a. SYNC smartphonekoppeling met Apple Car Play en Android Auto, mirroring via een 8 inch touch en swipe scherm, airconditioning en elektrisch bedienbare ramen rondom. En natuurlijk met de reuze handige MegaBox, ruim 80 liter extra opbergruimte onder de bagagevloer. De Puma Connected is leverbaar vanaf € 24.765,-.
Prijs
De Ford Puma is leverbaar vanaf € 24.765,-. De Ford Puma Titanium 1.0 125 pk Hybrid is leverbaar vanaf € 28.095,- en is standaard uitgerust met:
- 17” lichtmetalen velgen
- Automatisch grootlicht
- Navigatie West-Europa
- Parkeersensoren achter
- Cruise control
- Airconditioning
Interesse in de nieuwe Ford Puma? Kom langs bij één van onze Broekhuis Ford vestigingen.