Voor deze editie mocht ik de Ford C-MAX aan een rijtest onderwerpen; de Plug-in Hybride. Juist; een semi-elektrische auto. Dit houdt in dat de 2.0 liter benzinemotor wordt versterkt door een 120 pk tellende elektromotor waardoor het gecombineerde vermogen nóg krachtiger is. De C-MAX Plug-in Hybride zoekt tijdens het rijden de mogelijkheid om weer energie op te slaan, bijvoorbeeld door te remmen. Met een volle accu, waar je gemiddeld vier uur laadtijd voor nodig hebt, heb je een elektrische actieradius van zo’n 44 kilometer.

De nieuwe Ford C-MAX plug-in hybride is een technisch hoogstandje met lederen bekleding, 8-inch navigatie met touchscreen, panorama dak, automatisch inparkeren en nog veel meer. En voor ‘nog veel meer’ hoef je niets extra’s bij te betalen; de volledige uitrusting is een standaard gegeven bij aankoop van een C-MAX. Dat is genieten van energiezuinig rijden in een overvloed van luxe.

Er is een groep mensen welke heel bewust kiest voor een Electric Vehicle om zo hun steentje bij te dragen aan ‘een groenere wereld’. Wat voor velen het grootste voordeel aan elektrisch rijden zal zijn; is het belastingvoordeel. Broekhuis snapt dat als geen ander; naast de Ford C-MAX die dit jaar in de 15% bijtelling categorie valt, bieden zijn ook modellen van vorig jaar aan waardoor je nog jaren kunt profiteren van slechts 7% bijtelling.

Deze C-MAX en andere voorraadauto’s die in de lage bijtellingscategorieën van 2015 vallen kun je online bekijken en reserveren. De voorraad slinkt hard dus wees er snel bij en pak je voordeel!


Terug

Meer nieuws

​Beperkte toegang Europese stede...

Sinds enkele jaren geldt er in v...


Wie rijdt er beter: mannen of vr...

Bumperkleven, te hoge snelheid e...


Rijtest SEAT Mii

De koude wintermaanden hielden h...


Tips om je auto weer lentefris t...

Met de winter in de achteruitkij...


Privé een auto leasen. Hoe gaat ...

Je hebt er vast wel eens wat ove...


Verkeerd getankt! En nu!?

‘’Ik heb per ongeluk benzine get...

Categorieën

Leuke pagina?

Deel / stuur deze pagina door via:


< terug