Opel Mokka-e: 100% elektrisch, 100% Mokka
De nieuwe Opel Mokka heeft een elektrische variant gekregen: de Opel Mokka-e. De nieuwe Mokka-e beschikt over een volledig elektrische, 136 pk sterke aandrijflijn. Dat wil zeggen dat er geen brandstof of CO2-uitstoot bij aan te pas komt. Met de 50 kWh elektromotor komt de Opel Mokka-e maar liefst 324 km ver (WLTP). De technische schoonheid zet zich voort in het design: de Mokka-e deelt de fraaie optische kenmerken van de Opel Mokka benzine- en dieseluitvoeringen. En wetende dat de nieuwe Mokka en Mokka-e net zo (fijn) rijden als dat ze eruitzien…
Nooit meer tanken en altijd power in de Opel Mokka-e
De Opel Mokka-e beschikt over een batterij aan vermogen: een totaal van 136 pk weet Opel uit de lithium-ion accu te persen om precies te zijn. De batterij heeft een capaciteit van 50 kWh en is opgebouwd uit maar liefst 216 cellen die een hoge energiedichtheid garanderen. Rijden in de nieuwe Mokka-e gaat net even anders dan in andere Opel Mokka’s. Behalve dat u geen brandstof meer hoeft te tanken, niet meer hoeft te schakelen, altijd de maximum trekkracht van 260 Nm voor handen heeft en de motor nagenoeg geruisloos zijn werk doet, maakt de Opel Mokka-e gebruik van een regeneratief remsysteem en warmtebeheersysteem. Dit betekent dat de Mokka-e automatisch op de motor afremt zodra u het rechterpedaal links laat liggen en zo wrijvingsenergie omzet in power.
Kies uw eigen rijstijl en monitor het energieverbruik
Dit werk als volgt: de energie die bij het remmen in de Opel Mokka-e vrijkomt, wordt in de accu opgeslagen en opnieuw gebruikt zodra u een beroep doet op het vermogen van de elektrische Opel Mokka-e. Efficiënter dan dit wordt het niet! Dat de Mokka-e bijzonder efficiënt omgaat met zijn energie blijkt tevens uit het maximum bereik van 324 km (WLTP). Bovendien helpen slimme sensoren u er continu aan te herinneren wat het energieverbruik is door deze te monitoren op een groot scherm. De verschillende rijmodi bepalen voor een groot deel hoe zuinig u met energie omspringt. De Mokka-e beschikt over drie rijstanden: Sport, Normal en Eco.
Opel Mokka-e accu van leeg naar 80% vol binnen 0,5 uur
Indrukwekkende actieradius of niet, er komt een moment dat zelfs de Opel Mokka-e weer even moet opladen. Letterlijk. Gaan we uit van de maximum snelheid van de 11 kW versie, dan is een lege Mokka-e accu via een DC-snellader binnen een half uur weer voor 80% vol. Het advies is om de nieuwe Opel standaard aan het laadstation te koppelen zodra hij niet in gebruik is. Bij normaal dagelijks gebruik en woon-werkverkeer komt u daarmee altijd weg. Bent u langer onderweg, dan is het wel zo fijn dat opladen niet langer hoeft te duren dan een gemiddelde koffiepauze. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat een elektrische auto als de Opel Mokka-e sterker afhankelijk is van zaken als rijstijl, routekenmerken, buitentemperatuur en diverse elektrische gebruikers waaronder de airconditioning en verwarming.
Profiteer van een lage bijtelling en hoge subsidies
De Opel Mokka-e is er vanaf € 34.399,-. Wat u hiervoor terugkrijgt? Een 100% schone auto, héél veel comfort én een aantrekkelijk design. De elektrische Opel Mokka-e gaat in kwartaal vier van 2020 in productie. De eerste Mokka-e’s verschijnen begin 2021 in de showrooms van Broekhuis Opel en zijn te herkennen aan dezelfde stoere looks als de non-elektrische Mokka’s. Dit betekent dat óók de Mokka-e over de nieuwe Vizor front designfilosofie van Opel beschikt.