Heeft u een vraag over autoverhuur, schade of financiële zaken? Wij hebben de veelgestelde vragen door klanten voor u verzameld op deze pagina. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen u graag!

Algemeen

Wat heb ik nodig om een auto te kunnen huren?

Om bij Broekhuis Autoverhuur een auto te kunnen huren, vragen we u om de volgende gegevens:

  • Volledige contactgegevens: naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.
  • Een recent poststuk ter adrescontrole (bijvoorbeeld van de gemeente, de energieleverancier of de Belastingdienst).
  • Dubbele legitimatie: een geldig rijbewijs én een ID-kaart of paspoort. U dient de originele documenten ter controle mee te nemen bij het ophalen van de auto.
  • U betaalt vooraf aan de verhuurbalie per pinpas of creditcard de borgsom. Dit bedrag bestaat uit het bedrag van het eigen risico, vermeerderd met het vooraf afgesproken huurbedrag en € 50,- brandstof.
  • Als u de auto zakelijk huurt dient u ook een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel van uw bedrijf (maximaal 2 maanden oud) te overleggen.
Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik ook contant betalen?

Nee, wij accepteren geen contant geld.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik een auto huren zonder creditcard?

Ja, bij verhuur van modellen kleiner dan in de klasse D (Volkswagen Passat, Peugeot 508 of vergelijkbaar model) kunt u de borg per pinpas voldoen. Vanaf klasse D en hoger kunt u de borg uitsluitend per creditcard voldoen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik een auto huren zonder borg?

Bij huur als particulier is altijd een borg vereist.

Huurt u zakelijk? Dan adviseert onze afdeling debiteurbeheer aan de hand van uw bedrijfsgegevens of een borg is vereist en of u al dan niet op rekening kunt betalen. Indien noodzakelijk kan Broekhuis u verzoeken aanvullende financiële stukken zoals een jaarrekening te overleggen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe lang duurt een huurdag?

Een huurdag duurt 24 uur en begint in principe op elk willekeurig moment binnen onze openingstijden. Weekendverhuur gaat in op vrijdag 17:00 uur en duurt tot de daaropvolgende maandag 08:00 uur. Voor het inleveren van de auto is maximaal een uur overschrijding van het geldende inlevertijdstip toegestaan. Daarna bent u een extra huurtermijn verschuldigd.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe hoog is het eigen risico en kan ik dit afkopen?

Per schade gebeurtenis is standaard een eigen risico van € 750,- van toepassing voor personenwagens en € 1.000,- voor bedrijfswagens. Dit kan echter afgekocht worden naar een verlaagd eigen risico. Voor personenwagens geldt dan een eigen risico van € 350,- per schadegeval en voor bedrijfswagens € 450,- per schadegeval.
Het eigen risico voor een bovenhoofdse schade betreft € 1.500,- per schadegeval.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren?

U kunt een auto huren vanaf de leeftijd van 23 jaar. Bent u jonger dan 23 jaar, dan is een auto huren alleen mogelijk als onze directie hiervoor uitdrukkelijk toestemming verleent. Er kunnen dan afwijkende huurcondities gelden.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik een auto huren als ik zelf geen rijbewijs heb?

Dat is niet mogelijk. Als huurder dient u alle gevraagde gegevens en documenten te overleggen. Het rijbewijs, paspoort, pinpas/creditcard en de adreslegitimatie moeten allemaal op uw naam staan.
NB: in geval van zakelijke huur als bedrijf dient de bestuurder een geldig rijbewijs te kunnen overleggen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe en wanneer krijg ik de borg terug?

Indien u de borg per pin heeft voldaan, storten we het resterende saldo (de borg minus de werkelijke huurkosten) terug op uw bankrekeningnummer. Dit kan 2 tot maximaal 5 werkdagen na factuurdatum duren. Wij verwerken de factuur binnen 1 à 2 werkdagen na het inleveren van de huurauto.

Indien u de borg per creditcard heeft voldaan, zijn er twee mogelijkheden.

  • Is de borg gereserveerd op uw creditcard? Dan schrijven wij de daadwerkelijke huurkosten af van het gereserveerde bedrag op uw creditcard. De reservering van het restant valt dan weer vrij.
  • Is de borg betaald met uw creditcard? Dan storten wij het restant (de borg minus de werkelijke huurkosten) terug op uw creditcard. Wij verwerken de factuur en de betaling binnen 1 à 2 werkdagen nadat u de auto heeft ingeleverd.
Is uw vraag voldoende beantwoord?

Betaal ik extra voor verzekeringen of extra bestuurders?

Nee, want onze tarieven zijn all-in. Onze tarieven kennen geen leeftijdstoeslag en zijn inclusief:

  • Extra bestuurder(s)
  • All-risk schadeverzekering met een variabel eigen risico
  • Inzittendenverzekering
  • 24/7 pechhulpdekking met een Europa-dekking
Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik de huurauto buiten openingstijden retour brengen?

Dit verschilt per vestiging. Op de vestiging van uw keuze kunt u naar de mogelijkheden vragen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik de huurauto op een andere vestiging retour brengen?

Dat kan alleen als hier vooraf toestemming voor is verleend. Vraag onze verhuuradviseurs naar de mogelijkheden. Houd er ook rekening mee dat u ‘one-way kosten’ in rekening kunt krijgen als u de auto op een andere vestiging inlevert.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan de huurauto op mijn adres afgeleverd of opgehaald worden?

Dit kan alleen bij zakelijke huur en in overleg. Hier kunnen kosten voor u aan verbonden zijn. Vraag onze verhuuradviseurs naar de mogelijkheden.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe wijzig of annuleer ik mijn reservering?

Wijzigingen geeft u kosteloos door aan de vestiging waar u de auto heeft gereserveerd. Dit kan telefonisch of per e-mail. Bij annuleringen kunnen kosten in rekening gebracht worden. Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Vraag onze verhuuradviseurs naar de mogelijkheden.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik mijn lopende reservering verlengen?

Of verlenging mogelijk is, dient u af te stemmen met de vestiging waar u de auto heeft gehuurd. Is verlenging mogelijk, dan zult u het extra aantal gewenste dagen bij moeten betalen. De bijbetaling kunt u voldoen per pin of creditcard op de betreffende vestiging. U dient hiervoor dus langs te komen om de verlenging in orde te maken.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik een specifieke auto huren voor mijn bruiloft?

De verhuur van auto’s voor periodes tot 30 dagen gebeurt op basis van klasse, en over het algemeen niet op basis van een specifiek model auto. Uiteraard denken we waar mogelijk met u mee als u een specifieke auto wilt huren. In overleg met de vestiging van uw keuze kunt u kijken wat de mogelijkheden zijn. 

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Pech, schade en verzekering

Wat moet ik doen bij pech of schade aan de huurauto?

Pech of schade is altijd vervelend. Uw gezondheid gaat uiteraard voor. Zodra we zeker weten dat u zelf in orde bent, gaan we samen bekijken hoe we de pech of schade het beste kunnen herstellen. Neem hiervoor contact op met het leverende verhuurkantoor.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Mobiliteitsservice (24/7)

Wilt u in contact komen met een medewerker van Broekhuis Autoverhuur? Tijdens de openingstijden kunt u de desbetreffende verhuurlocatie bereiken. Voor hulp buiten deze tijden kunt u bellen naar: +31-(0)88 7511012.

Indien de auto niet meer kan rijden, neemt u direct contact op met de Broekhuis Alarmcentrale op nummer +31-(0)88 7511012. 
Kan de auto nog wel veilig rijden, maar ziet deze er niet meer netjes uit? Of behoeft de auto onderhoud? Neemt u dan contact op met de leverende verhuurvestiging. Samen zoeken we dan naar de juiste oplossing.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Schadeformulier

Ontstaat er schade aan de huurauto, dan hebben wij te allen tijde een ingevuld schadeformulier nodig. Het maakt niet uit of het schade door eigen schuld of verhaalbare schade is. In de huurauto vindt u een schadeformulier in het dashboardkastje, in het mapje met de autogegevens. Het schadeformulier dient zo spoedig mogelijk volledig ingevuld en ondertekend aan het verhurende kantoor te overleggen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe is de huurauto verzekerd?

Alle voertuigen van Broekhuis Autoverhuur zijn standaard WA -verzekerd, met een dekking tot een bedrag van € 2.500.000. Voor alle voertuigen geldt een inzittendenverzekering. Daarnaast is de huurauto verzekerd om te rijden in West-Europa. 

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waar mag ik rijden met de huurauto?

U mag met de huurauto in heel West-Europa rijden. Het is niet toegestaan om met de huurauto naar een of meer van de volgende landen te gaan: Azerbeidzjan, Bulgarije, Bosnië en Herzegovina, Belarus (Wit-Rusland), Estland, Iran, Litouwen, Letland, Marokko, Moldavië, Roemenië, Rusland, Servië, Turkmenistan, Turkije, Oekraïne. Wilt u naar één of meer van deze landen reizen met een huurauto? Stem dan vooraf de mogelijkheden af met één van onze verhuuradviseurs.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wat is bovenhoofdse schade?

Dat is schade hoger dan 1m90 van de grond gemeten. Volgens de Algemene Voorwaarden van de BOVAG zijn bovenhoofdse schades voor rekening van de huurder. Het eigen risico voor particulieren bij bovenhoofdse schade is maximaal € 1.500,-. Bij zakelijke huur is dit maximaal € 1.500,-.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wanneer wordt er een eigen risico doorbelast?

In geval van niet-verhaalbare schade (dus schade waarbij geen tegenpartij bekend en/of verantwoordelijk is), wordt per schadegeval een eigen risico doorbelast. Ook krassen, pitjes en raamreparaties vallen onder schade waarvoor een eigen risico geldt. Zijn de schadekosten lager dan het bedrag van het eigen risico? Dan wordt niet het volledige eigen risico doorbelast, maar slechts de daadwerkelijke kosten.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Overige

Ik heb een bekeuring gekregen met de huurauto, wat moet ik nu doen?

Bekeuringen ontvangen wij als kentekenhouder rechtstreeks van de bekeurende instantie (gemeente of CJIB). Wij bekijken dan op basis van het kenteken, de datum en het tijdstip van de bekeuring, aan wie de auto op dat moment verhuurd was en wie dus verantwoordelijk is voor de bekeuring. Indien mogelijk maken wij bezwaar op grond van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv), waarna u de bekeuring rechtstreeks op uw naam thuis ontvangt. U betaalt de bekeuring dan aan de bekeurende instantie.

Indien bezwaar op grond van de Wahv niet mogelijk is, betalen wij de bekeuring. We belasten deze (samen met € 12,50 exclusief BTW aan administratiekosten) vervolgens aan u door als huurder. U betaalt het bedrag van de bekeuring plus de administratiekosten dan aan Broekhuis Autoverhuur.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Ik ben het niet eens met de bekeuring, wat moet ik nu doen?

U kunt dan bezwaar maken. Op de bekeuring die u ontvangt, staat uitgelegd hoe u dit kunt doen. Indien uw bezwaar gegrond verklaard wordt, vervalt de bekeuring. Hebben wij de bekeuring betaald en krijgen we het boetebedrag teruggestort, dan zullen wij de bekeuring aan u crediteren. De reactie op een bezwaarschrift kan enkele weken/maanden op zich laten wachten.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom worden er administratiekosten in rekening gebracht voor een bekeuring?

Broekhuis Autoverhuur ontvangt wekelijks tientallen bekeuringen. Het kost het nodige werk om uit te zoeken wie verantwoordelijk is voor deze bekeuringen. De administratiekosten zijn conform de Algemene Voorwaarden voor verhuurbedrijven van BOVAG. Deze zijn in overleg met de Consumentenbond en de ANWB tot stand gekomen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

 

Niet antwoord gekregen op een specifieke vraag? Neem contact met ons op.

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons 0341 - 751 187 Bekijk klantenservice pagina
1