Veelgestelde vragen over auto’s verkopen

Heeft u vragen? Hieronder hebben we een selectie gemaakt van de meest voorkomende vragen over het verkopen van uw auto aan Broekhuis. Zit uw vraag er niet bij? Aarzel niet om contact met ons op te nemen - we staan klaar om je te helpen!

Is de Broekhuis auto-inkoopservice gratis?

Ja. Het bod dat u ontvangt is gratis en vrijblijvend. Ook voor het inleveren en overschrijven betaalt u niets.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Moet ik een nieuwe auto bij Broekhuis kopen als ik mijn auto wil verkopen?

Nee, dat is niet nodig. Het mag natuurlijk wel!

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waarom zou ik mijn auto verkopen aan Broekhuis?

U krijgt gegarandeerd een goede verkoopprijs voor uw auto. Zonder de soms vervelend ervaren onderhandelingen bij een autobedrijf of particuliere kopers aan de deur. De verkoop is bovendien veilig. U hoeft uw auto namelijk niet af te staan voor een proefrit. U regelt bij Broekhuis de verkoop van uw auto gemakkelijk online, waar en wanneer het u uitkomt. Maar u krijgt wel een persoonlijk bod van een medewerker, die zorgvuldig naar uw autogegevens heeft gekeken.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Maakt het uit hoe oud of in welke staat mijn auto is?

In de vragenlijst dient u een aantal vragen te beantwoorden. Alle doorgegeven informatie heeft invloed op de prijs van uw auto. Dit geldt uiteraard ook voor de leeftijd en of de auto in nieuwstaat of met gebreken wordt aangeboden.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Welke gegevens moet ik online aanleveren om een verkoopprijs te ontvangen?

Er valt veel te vertellen over uw eigen auto. Zijn er lichte schades of juist helemaal niet, wat is de kilometerstand en hoe is de staat van het interieur en dergelijke. Deze vragen kunnen met goede foto’s worden ondersteund. Daarnaast ontvangen we graag uw e-mailadres om ons bod met u te delen.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe snel krijg ik een bod op mijn auto?

U heeft binnen één werkdag een bod in uw inbox. Dat is een persoonlijk bod, uitgebracht door de Broekhuis-specialist en niet door een computer.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Hoe lang is het bod op mijn auto geldig?

Het bod is 14 dagen geldig.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Is de prijs voor mijn auto echt gegarandeerd?

Ja. Als de auto in de staat is zoals u die online beschreven hebt, ontvangt u van ons de gegarandeerde verkoopprijs.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Waar kan ik mijn auto inleveren?

Broekhuis heeft ruim 60 vestigingen in Midden-, West-, Oost- en Noord-Nederland. Bekijk hier alle locaties en maak een inleverafspraak bij een vestiging in uw omgeving.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kunnen jullie mijn auto ook ophalen?

Ophalen is zeker mogelijk. U betaalt hier wel een meerprijs voor en de uitbetaling zal dan helaas niet direct plaats kunnen vinden, omdat de auto eerst gecontroleerd moet worden op de vestiging.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Welke documenten neem ik mee tijdens de inleverafspraak?

Als uw auto kenteken deel 1 voor 1 januari 2014 is afgegeven, dan heeft u nog autopapieren.
Benodigde documenten voor de overdracht zijn:

1a. Autopapieren:

  • Kentekenbewijs deel 1A
  • Kentekenbewijs deel 1B
  • Overschrijvingsbewijs (deel 2)

Als u een nieuwe of tweedehands auto hebt gekocht NA 1 januari 2014, heeft u de kentekencard en de twee tenaamstellingscodes nodig om de auto over te schrijven.

1b. Kentekencard/kentekenbewijs:

  • Kentekencard (pasformaat)
  • Eerste deel van de tenaamstellingscode van 4 cijfers (deze ontving u toen u de auto afgeleverd kreeg).
  • Tweede deel van de tenaamstellingscode van 5 cijfers (deze ontving u tegelijk met de kentekencard).
Is uw vraag voldoende beantwoord?

Ik ben (een deel van mijn) kentekenbewijs kwijt?

Geen probleem. U kunt bij de RDW eenvoudig een nieuwe kentekencard, tenaamstellingscodes of beiden aanvragen. Houd er bij het maken van de inleverafspraak rekening mee dat het ongeveer een week duurt voor u het nieuwe kentekenbewijs in huis heeft.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Kan ik een auto inleveren die niet op mijn naam staat?

Ja, dat is mogelijk. U heeft dan wel een volmacht nodig. Klik hier voor het downloaden van een volmacht.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Wanneer ontvang ik het geld voor mijn verkochte auto?

Het geld voor uw verkochte auto staat over het algemeen binnen één werkdag na het inleveren op uw rekening. Dit betekent dat het geld maandag op uw rekening staat wanneer u de auto zaterdag heeft ingeleverd.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Krijg ik teveel betaalde wegenbelasting terug?

Ja. Dat gaat automatisch. De Belastingdienst krijgt namelijk door dat de auto niet meer op uw naam staat.

Is uw vraag voldoende beantwoord?

Zeggen jullie ook mijn autoverzekering op?

Nee, dat mogen we niet voor u doen. U moet na de verkoop van uw auto dus zelf even contact opnemen met uw verzekeraar.

Is uw vraag voldoende beantwoord?
Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Chat starten Bel ons 0341 - 751 187 Bekijk klantenservice pagina
1