Meer weten over uw leaseauto?

Bedankt dat u gekozen heeft voor een private lease auto van Broekhuis Lease. We gaan ervoor zorgen dat u de komende tijd zorgeloos mobiel blijft. Bij uw private lease contract heeft u extra informatie ontvangen over het gebruik van uw private lease auto en de voorwaarden van uw leaseovereenkomst. Deze informatie kunt u ook teruglezen op deze pagina.

De leaseovereenkomst

Elke leaseovereenkomst van Broekhuis Lease voldoet altijd aan de richtlijnen van het Keurmerk Private Lease. Dat betekent dat u gebruikmaakt van alle voordelen en zekerheden van het keurmerk. De gehele periode blijft uw leaseovereenkomst hetzelfde tenzij er natuurlijk inhoudelijke zaken aangepast worden. De leaseprijs kan wel aangepast worden wanneer de overheid veranderingen doorvoert zoals bijvoorbeeld een ander btw-tarief of een gewijzigde motorrijtuigenbelasting.

Wordt mijn private lease overeenkomst BKR geregistreerd?

Uw leaseovereenkomst wordt door het BKR geregistreerd, dit wordt namelijk vanuit het Keurmerk Private Lease verplicht gesteld. De reden hiervoor is in uw eigen belang, want op deze manier wordt overkreditering voorkomen. U wordt zo beschermd voor het aangaan van onverantwoorde risico’s. Het registratiebedrag wordt als volgt berekend: looptijd x leasetarief x 0,65. In uw leaseofferte en leaseovereenkomst staat het registratiebedrag vermeld.

Winterbanden

Winterbanden zijn niet standaard opgenomen in een private lease overeenkomst. Aan het begin van het contract is het wel mogelijk om deze mee te nemen in uw private lease contract; het komt tenslotte uw veiligheid ten goede! Als u kiest voor winterbanden, wordt automatisch de dienstverlening “wisselen en tussentijdse opslag bij de dealer” voor u toegevoegd. Zo hoeft u niet zelf de bandenwissel uit te voeren of de banden thuis op te slaan. In sommige gevallen zijn all season banden ook mogelijk als alternatief voor zomer- en winterbanden.

Tijdens het gebruik van de auto

Wanneer u de auto gebruikt, kunnen zich allerlei zaken voordoen. Zo kunt u zich afvragen hoe het eigenlijk zit met onderhoud, reparatiekosten en schadegevallen. Al deze zaken zijn opgenomen in de leaseovereenkomst, zolang u zich houdt aan de wettelijke voorschriften en richtlijnen van de autofabrikant. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het onderhoudsschema.

Wij gaan ervan uit dat u het voertuig op een verantwoorde manier gebruikt waarvoor deze normaliter bedoeld is. Dat wil zeggen dat u geen verwijtbare schadelijke handelingen verricht, zoals het tanken van de verkeerde brandstof of het rijden op een racecircuit. Mocht u onverhoopt stranden met de auto in het buitenland, dan zijn de reparatiekosten voor Broekhuis Lease. Mocht reparatie in Nederland noodzakelijk zijn, dan zijn ook de repatriëringskosten van de auto én van de bestuurder/inzittenden voor Broekhuis Lease.

Kent u de Broekhuis Lease Berijderapp al?

Met deze app heeft u altijd en overal toegang tot de gegevens van uw leaseauto. Onderhoud plannen, pechhulp nodig of schade melden? Dat kan nu eenvoudig via de Broekhuis Lease Berijderapp!

Download nu:
Google Play Store Apple Store

Meer kilometers gereden dan vooraf afgesproken is

Het kan voorkomen dat u meer kilometers rijdt dan u vooraf met ons hebt afgesproken en we hebben vastgelegd in de leaseovereenkomst. Wanneer dit voorkomt ontvangt u jaarlijks een factuur voor de extra gereden kilometers. In uw leasecontract vindt u de prijs per meerkilometer.

Op vakantie in het buitenland

Gaat u met uw leaseauto op vakantie naar het buitenland? Dan is het verstandig om u goed voor te bereiden. Want weet u welke items u verplicht mee moet nemen in de auto als u door Frankrijk rijdt? Zulke zaken hebben wij voor u op een rij gezet in onze Reiswijzer Zomer. Lees deze reiswijzer goed door om ongewenst oponthoud zoveel mogelijk te voorkomen.

Pech in het buitenland

Met pech langs de weg staan is nooit leuk, zeker niet wanneer u in een onbekend land bent met andere regels en gebruiken. Daarom hebben wij enkele zaken samengevat op de pagina Hulp in het buitenland. Hier vindt u onder andere wat u moet doen wanneer u verkeerd getankt heeft of wanneer u vervangend vervoer nodig heeft.

Goedendag, heeft u een vraag? Wij helpen u zo snel mogelijk verder.
WhatsApp Bel ons 0341 - 751 100 Bekijk klantenservice pagina
1